Zielona Oliwka Strona Główna Zielona Oliwka
Forum Kulinarne dla każdego

FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
<b>Rejestracja</b>Rejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat




Poprzedni temat :: Następny temat
Bez cukru ani rusz
Autor Wiadomość
Angelika 
Administrator


Posty: 1250
Piw: 124
Wysłany: 2008-12-14, 12:55   Bez cukru ani rusz

Diety niskowęglowodanowe, takie jak np. dieta Atkinsa, bez wątpienia mogą pomóc w zrzuceniu kilku (a nawet więcej) zbędnych kilogramów. Okazuje się jednak, że efektem ubocznym ich stosowania jest osłabienie podstawowych funkcji umysłu.

Na wstępie uspokajamy: zaburzenie jest odwracalne, a powrót do bardziej urozmaiconego sposobu odżywiania przywraca prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Warto jednak wziąć te informacje pod uwagę, gdy planuje się np. naukę przed egzaminem.

Do prawidłowego funkcjonowania neuronów niezbędna jest glukoza. Nasz organizm może ją co prawda wytwarzać z innych produktów, lecz, jak pokazuje eksperyment przeprowadzony przez badaczy z amerykańskiego Tufts University, odżywiane w ten sposób komórki nerwowe nie funkcjonują równie dobrze.

Badanie objęło 19 kobiet w wieku od 22 do 55 lat. Paniom pozwolono wybrać jedną z dwóch diet rekomendowanych przez Amerykańskie Towarzystwo Dietetyczne: niskocukrową lub bardziej urozmaiconą, ale o obniżonej kaloryczności. W przypadku pierwszej z nich, zgodnie z zaleceniami, w pierwszym tygodniu należy maksymalnie ograniczyć spożycie cukrów, zaś potem można zacząć je przyjmować, lecz w zmniejszonej ilości. W przypadku "zwykłej" diety stosuje się bardziej urozmaicony dobór pokarmów, lecz ich sumaryczna wartość energetyczna powinna być obniżona w stosunku do typowego sposobu odżywiania.

Uczestniczki eksperymentu wzięły udział w pięciu kolejnych testach. Pierwszy z nich wykonano zaraz przed rozpoczęciem diety, dwa kolejne - w pierwszym jej tygodniu, zaś dwa ostatnie - w ciągu drugiego tygodnia odchudzania.

Parametrami ocenianymi przez badaczy były: koncentracja uwagi, pamięć krótko- i długotrwała oraz przestrzenna, a także spostrzegawczość. Panie były także pytane o nastrój oraz intensywność uczucia głodu.

Wyniki badania pokazują dość jednoznacznie, że dieta niskocukrowa znacznie ogranicza aktywność mózgu. Oprócz poprawy zdolności do chwilowej koncentracji oraz nieznacznego polepszenia nastroju, umysły pań przyjmujących minimalne ilości węglowodanów pracowały wyraźnie słabiej.

Dr Holly Taylor, jedna z autorek doświadczenia, ocenia jego rezultaty: pomimo, iż studium objęło niewielką grupę, wyniki pokazują wyraźną różnicę w zdolnościach poznawczych w zależności od [stosowanej] diety. Być może warto więc urozmaicić swoje menu np. w czasie przygotowań do sesji lub matury.


Autor: Wojciech Grzeszkowiak
Źródło: Medical News Today
_________________
Zachęcam do pisania postów !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Bezcukrowe żucie odchudza aż za bardzo
Jakiej muzyki lubicie słuchać przy jedzeniu, gotowaniu ?
Zapiekanka z makaronu i szynki
Porada dietetyka: Czy zupki w proszku są szkodliwe?
Znaczenie jodu dla zachowania dobrego stanu zdrowia
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo
Statystyki dzienneOdwiedziny z innych stron




Zielona Oliwka - Forum Kulinarne dla Każdego © 2006-2010.

Polski Afrikaans Albanian Arabic Belarus Bulgarian Chinese Croatian Czech Cyprus Danish Dutch English Estonia Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Indonesian Irish Island Italian Japanese Korean Lithuanian Latvian Macedonia Malta Norwegian Persian Portuguese Russian Slovak Slovenian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian Romanian tłumaczenie od Google