Jeszcze nie zarejestrowany? Aby dołączyć do forumowej społeczności wystarczy kliknać na tym pasku i uczynić to juz teraz! Zyskasz dostęp do całego serwisu.

Zielona Oliwka Strona Główna Zielona Oliwka
Forum Kulinarne dla każdego

FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
<b>Rejestracja</b>Rejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat





Poprzedni temat :: Następny temat
Dieta bogata w witaminę C obniża ryzyko cukrzycy
Autor Wiadomość
bstx 
V.I.P.


Posty: 531
Piw: 423
Wysłany: 2008-08-13, 09:49   Dieta bogata w witaminę C obniża ryzyko cukrzycy

Dieta bogata w witaminę C może obniżać ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II - wynika z najnowszych badań brytyjskich, o których informuje pismo "Archives of Internal Medicine".

Naukowcy z Addenbrooke's Hospital w Cambridge (Anglia) doszli do takich wniosków po przebadaniu 21.831 zdrowych mężczyzn i kobiet w wieku od 40 do 75 lat. Na początku doświadczenia zebrano dane na temat zdrowia i stylu życia pacjentów; pobrano też próbki krwi do oznaczenia poziomu witaminy C w organizmie. W ciągu 12 lat badań 735 osób zachorowało na cukrzycę typu II.

Jest to najczęstsza odmiana cukrzycy, która przeważnie rozwija się u osób w średnim i starszym wieku. Jest związana z brakiem ruchu i zbyt kaloryczną dietą. W przeciwieństwie do cukrzycy typu I, cukrzyca typu II rozwija się nie z powodu zniszczenia wysepek trzustki i braku insuliny, ale w wyniku problemów z wykorzystaniem tego hormonu przez organizm. Okazało się, że u osób, które miały najwyższy poziom witaminy C we krwi, ryzyko zachorowania na cukrzycę było o ponad 60 proc. mniejsze niż u pacjentów o najniższym poziomie tej witaminy. W analizie uwzględniono inne czynniki związane z ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu II, takie jak starszy wiek, płeć, obciążenie dziedziczne, picie alkoholu, brak aktywności fizycznej, palenie oraz masa ciała.

Jak przypominają autorzy pracy, głównym źródłem witaminy C w diecie są warzywa i owoce. "Wyniki naszych badań potwierdzają korzyści zdrowotne płynące ze spożywania dużej ilości tych produktów" - komentuje prowadząca badania dr Nita G. Forouhi. Zgodnie z zaleceniami dietetyków, aby zachować zdrowie, każdego dnia powinniśmy zjadać minimum 5 porcji warzyw i owoców. (PAP)
_________________
Jemy, aby żyć, a nie żyjemy po to, aby jeść.
Podróżujesz nie po to by zobaczyć nowe, lecz by patrzeć inaczej na stare.
 
 
  My status
Na piwo dla autora powyższego posta dotychczas zrzucili się:
  Angelika
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Palenie związane z ryzykiem cukrzycy
Utrata zębów silnie związana z ryzykiem trzech nowotworów
Leki antydepresyjne zwiększają ryzyko cukrzycy
Witamina D chroni przed cukrzycą
Produkty z pełnego ziarna obniżają ryzyko raka trzustki
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo
Statystyki dzienneOdwiedziny z innych stron




Zielona Oliwka - Forum Kulinarne dla Każdego © 2006-2010.