Zielona Oliwka Strona Główna Zielona Oliwka
Forum Kulinarne dla każdego

FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
<b>Rejestracja</b>Rejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat




Poprzedni temat :: Następny temat
Mleko dobre dla nerek i serca
Autor Wiadomość
bstx 
V.I.P.


Posty: 532
Piw: 423
Wysłany: 2008-07-01, 21:08   Mleko dobre dla nerek i serca

Picie szklanki chudego mleka dziennie korzystnie wpływa na stan nerek, a przez to obniża ryzyko chorób serca - wynika z amerykańsko-norweskich badań, które publikuje pismo "American Journal of Clinical Nutrition".

Naukowcy z Uniwersytetu w Oslo i trzech amerykańskich uczelni sprawdzali czynność nerek u ponad 5 tys. osób w wieku od 45 do 84 lat. W tym celu obliczyli stosunek dwóch białek - albuminy i kreatyniny - w próbkach ich moczu.

Obecność albumin w moczu jest uważana za wskaźnik uszkodzenia nerek. Podwyższony stosunek albuminy do kreatyniny (tzw. mikroalbuminuria) świadczy ponadto o wysokim ryzyku chorób układu krążenia u pacjenta. Dodatkowo naukowcy zebrali dane na temat diety badanych osób. Okazało się, że osoby, które dziennie wypijały przynajmniej jedną szklankę chudego mleka lub zjadały inne mleczne produkty miały o 37 proc. niższe ryzyko zaburzeń funkcji nerek, a co za tym idzie chorób serca, w porównaniu z niepijącymi mleka lub pijącymi go mniej. Jak podkreślają autorzy pracy, mleko i przetwory mleczne stanowiły jedyną grupę produktów, która była silnie związana z niższym ryzykiem mikroalbuminurii.

Osoby, których dieta była ogólnie zdrowa - tj. oprócz nabiału, zawierała produkty z pełnego ziarna, warzywa i owoce - miały o 20 proc. niższy stosunek albuminy do kreatyniny i zdrowsze nerki. Zdaniem autorów pracy, korzystny wpływ mleka na funkcjonowanie nerek i serca może mieć związek z obecnymi w nim minerałami, takimi jak wapń, potas, magnez oraz witaminą D. Statystyki wskazują, że na przewlekłą chorobę nerek cierpi co dziesiąty człowiek na świecie. W Polsce liczbę osób z tymi schorzeniami ocenia się na ponad 4,2 mln. Zaburzenia funkcji nerek mogą być zarówno przyczyną, jak i skutkiem chorób układu sercowo-naczyniowego, które ciągle są głównym powodem zgonów w krajach wysoko rozwiniętych. (PAP)
_________________
Jemy, aby żyć, a nie żyjemy po to, aby jeść.
Podróżujesz nie po to by zobaczyć nowe, lecz by patrzeć inaczej na stare.
 
 
  My status
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
W dobie otyłości jedno ciastko nie robi różnicy
Szampan dobrze działa na serce
Mleko pomaga ćwiczącym stracić tłuszcz i nabrać mięśni
Cholesterol dobry dla mięśni
Mleko krowie w diecie dziecka a ryzyko alergii
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo
Statystyki dzienneOdwiedziny z innych stron




Zielona Oliwka - Forum Kulinarne dla Każdego © 2006-2010.

Polski Afrikaans Albanian Arabic Belarus Bulgarian Chinese Croatian Czech Cyprus Danish Dutch English Estonia Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Indonesian Irish Island Italian Japanese Korean Lithuanian Latvian Macedonia Malta Norwegian Persian Portuguese Russian Slovak Slovenian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian Romanian tłumaczenie od Google