Zielona Oliwka Strona Główna Zielona Oliwka
Forum Kulinarne dla każdego

FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
<b>Rejestracja</b>Rejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat




Poprzedni temat :: Następny temat
Witamina E może zapobiec spadkowi sprawności fizycznej
Autor Wiadomość
bstx 
V.I.P.


Posty: 532
Piw: 423
Wysłany: 2008-01-27, 22:36   Witamina E może zapobiec spadkowi sprawności fizycznej

Witamina E może zapobiec spadkowi sprawności fizycznej osób starszych - informuje Journal of the American Medical Asociation.

Jak wykazali naukowcy z Yale University School of Medicine, osoby w wieku powyżej 65 lat z niskim poziomem witaminy E we krwi gorzej wypadały w testach sprawnościowych. Trwające trzy lata badania przeprowadzono we Włoszech, w okolicach Florencji.

Testy sprawności dotyczyły chodzenia, zachowania równowagi oraz wstawania z krzesła. Nie zaobserwowano, by inne witaminy - kwas foliowy, B6, B12 czy D - wpływały na wyniki testów. Korzystny wpływ witaminy E wynika prawdopodobnie z jej przeciwutleniających właściwoścj, które mogą chronić przed działaniem szkodliwych wolnych rodników. Jest też niezbędna przy powstawaniu czerwonych krwinek

Ponieważ tylko jedna z badanych osób przyjmowała suplementy witaminy E nie jest jasne, czy ich podawanie mogłoby pomóc. Autorzy zalecają raczej prawidłową, urozmaicona dietę - bogate w witaminę E są na przykład zarodki pszenne, orzechy, soja, oliwki i zielone warzywa - miedzy innymi szpinak i brokuły. Zbyt duże dawki witaminy E pochodzącej z suplementów mogą szkodzić - właściwa dawka dobowa dla mężczyzny to 4 miligramy, dla kobiety - 3 miligramy. (PAP)
_________________
Jemy, aby żyć, a nie żyjemy po to, aby jeść.
Podróżujesz nie po to by zobaczyć nowe, lecz by patrzeć inaczej na stare.
 
 
  My status
Na piwo dla autora powyższego posta dotychczas zrzucili się:
  Angelika
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
Brokuły i kalafiory zapobiegają rakowi prostaty
Wino na zwiększenie wytrzymałości fizycznej
Witamina A może przyspieszać wzrost raka piersi
Dieta śródziemnomorska w ciąży zapobieg alergii u dziecka
Witamina E - nieefektywna w walce z chorobami serca
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo
Statystyki dzienneOdwiedziny z innych stron




Zielona Oliwka - Forum Kulinarne dla Każdego © 2006-2010.

Polski Afrikaans Albanian Arabic Belarus Bulgarian Chinese Croatian Czech Cyprus Danish Dutch English Estonia Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Indonesian Irish Island Italian Japanese Korean Lithuanian Latvian Macedonia Malta Norwegian Persian Portuguese Russian Slovak Slovenian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian Romanian tłumaczenie od Google